Månadens #därförfolkpartiet


"Årsrika människor måste kunna välja att leva sina liv som de själva vill."




############################################



lördag 14 december 2013

VAD JAG ÖNSKAR INFÖR JULEN OCH DET NYA ÅRET

Jag önskar att det skall bli ett slut på käbblet i Skara.

Jag önskar att vi i Skara som i så många andra kommuner klarar att samarbeta över partigränser för Skaras bästa.

Jag önskar att förnuftiga personer tar initiativ till att lägga sordin på den domedagsstämning som fått råda alldeles för länge.

Jag önskar, inte minst för Skaras ungdomar, att vi gemensamt arbetar för att få den nya 7-9 skolan till stånd så snart det går och att man inte fortsätter leta efter möjligheter att sätta käppar i hjulen.

Jag önskar att ett resonerande tar vid inför både stora och små beslut i kommunen i stället för det ställningskrig som fått råda där man grävt ner sig i skyttegravar och inte på allvar velat diskutera argument.

Jag önskar att transparens i fortsättningen får genomsyra kommunledningens arbete så att det blir möjligt för medborgare att självständigt sätta sig in i ärenden.



För övrigt önskar jag alla, skarabor och andra
En riktigt God jul och Ett Gott Nytt År


/Anita Afzelius-Alm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar